Wynwood

Restaurant Wynwood in Eindhoven zocht naar een manier om haar visuele communicatie te laten aansluiten bij de filosofie van het restaurant. Marijn Roovers vertelt over deze uitdaging.

“Wynwood biedt gerechten aan in het hoog segment. De prijs past echter bij het middensegment. Gasten worden er dus enorm in de watten gelegd en gaan met een exclusief gevoel en een betaalbare rekening naar huis. Dat is wat Wynwood op alle manieren wil uitdragen. De grote vraag was: hoe doe je dat als restaurant? Hoge verwachtingen wekken en deze zelfs nog overtreffen.”

Verlenging van de beleving

MRFD had het antwoord. Tot in het kleinste detail maakte de ontwerpstudio de wens van Wynwood passend. Marijn vertelt: “De verlenging van het exclusieve gevoel naar huis toe, is heel belangrijk. Dat betekent dus dat je verder moet kijken dan in het restaurant alleen. Voor het 1-jarig bestaan bedacht ik bijvoorbeeld een luxe goodiebag. Alles hierin was spraakmakend en stijlvol. Tot in de puntjes uitgewerkt. Precies wat Wynwood wil uitstralen.” MRFD tekende onder meer voor: de huisstijl, website, signage en digitale content.

Spraakmakende menu’s

Het ontwerpbureau heeft ook samen met de chef-kok de hand in de spraakmakende menu’s waarmee Wynwood zich onderscheidt. Marijn Roovers toont hier zijn jarenlange gastronomische ervaring in vormgeving en presentatie van gerechten. “We hebben jarenlang samengewerkt in een sterrenrestaurant. Wat dat betreft kunnen de chef-kok en ik lezen en schrijven.”

Communicatiemiddelen

Ook buiten de keuken zie je de touch van de ontwerper terug. Zo ontwierp MRFD onder meer de template voor de nieuwsbrieven, menukaarten, narrowcasting schermen en andere communicatiemiddelen van Wynwood. “Dankzij mijn kennis in het digitale domein heb ik bovendien de huisstijl geïntegreerd in het onlinereserveringssysteem van het restaurant. Uiteraard ben ik erg trots dat ik Wynwood mee op de kaart mag zetten”, aldus Marijn Roovers.

visuele identiteit
fotografie
web development