Notenbrood

Notenbrood

Notenbrood is bedacht door een bakker en sterrenchef. Hoewel ze samen een haute cuisine product hadden ontwikkeld, hadden ze geen idee hoe ze hun Notenbrood ook met dat exclusieve gevoel konden vermarkten. MRFD bood uitkomst.

Notenbrood schenkt je het beste van twee werelden. Het is een haute cuisine product. Ontstaan uit de gezamenlijke droom van een meesterbakker en sterrenchef. “In hun streven naar perfectie hebben ze een ongekende beleving ontwikkeld waarin verfijnde kwaliteit en klasse samenkomen. Hun streven naar perfectie hebben we omgezet in een passende mediamix, logo en verpakking”, vertelt Marijn Roovers. “Het geheel geeft de koper een ongekende beleving waarin de verfijnde kwaliteit en klasse van het product samenkomen.”

Beleving versterken

“Notenbrood is al een feestje als je het uitpakt”, licht de fooddesigner toe. “Je hebt het gevoel alsof je een nieuwe smartphone hebt gekocht. Deze beleving zit hem in de verpakking.” Het is een stevig, strak doosje met op de complete bovenzijde een uitgelichte foto van het product. Als je het doosje opent, lees je een tekst die de beleving voor het product versterkt: Dat je niet weet of je moet lachen of huilen. Van geluk. Ken je dat gevoel? En dat is nog maar je eerste hapje.

Haute cuisine

In het doosje bij het product zit een fotoboekje met achtergrondinformatie over het notenbrood. Het product zelf is verpakt in hagelwit, vetvrij papier dat je als een kadootje met zegel uitpakt. “De kracht van deze visuele communicatie is dat het niets meer uitstraalt dan nodig. Het is super clean. Het is dus wat het is. Zaken die niets aan de verpakking toevoegen, zijn achterwege gelaten. De totaalbeleving voor dit haute cuisine product is daarmee compleet.”

visuele identiteit
verpakking