Hoe krijg je een borrelende gast zover dat hij ook blijft eten in een restaurant? Met die vraag klopte restaurant Wynwood begin 2017 bij Marijn Roovers Food Design aan. De Eindhovense zaak had al een bar waar je terecht kon voor cocktails & bites. De stap naar het restaurant bleek voor veel gasten echter te groot. Hierop heeft onze ontwerpstudio een Bistrobar-concept bedacht.

“De menukaart is hierbij ingezet als belangrijk communicatiemiddel”, vertelt Marijn Roovers. De kaart is opgebouwd als een magazine, met veel grote kleurrijke foto’s van de gerechten en dranken. De filosofie een beeld zegt meer dan 1000 woorden, laat de gasten zien wat ze kunnen verwachten als ze iets te eten of te drinken bestellen.

“De kaart is zo opgebouwd dat de gerechten en dranken door elkaar vermengd zijn. De gast sturen we zo om ook de gerechten te bekijken als zij opzoek zijn naar een drankje, en vice versa. Een manier van de gast laagdrempelig verlekkeren.” De foodfotografie, nabewerking, ontwerp en productie van de kaart zijn uitgevoerd door MRFD.